divendres, 14 de març del 2014


SPOTIFY I NOTEFLIGHT


Les eines web 2.0 ens permeten enfocar el procés d'ensenyament-aprenentatge d'una forma innovadora i a la vegada motivant per als alumnes.
Vos vull presentar dues d'aquestes eines o aplicacions que ens serviran per a treballar per una banda l'audició musical i per altra el desenvolupament de l'escriptura i edició de partitures.
Spotify és una aplicació que ens ofereix un accés a una gran llibreria musical. Et permet escoltar música mitjançant streaming, i per tant, sense necessitat de descarregar-la.
Per accedir a l'aplicació l'hem de descarregar del lloc www.spotify.com i registrar-se posant un nom d'usuari i contrasenya.
Com a servei gratuït ens permetrà escoltar vint hores de música al mes.

Noteflight és una aplicació on-line per a escriure i editar música. Aquesta eina ens donarà també la possibilitat de compartir les nostres partitures editades amb altres usuaris.
Tota la música que editem la podrem imprimir o guardar en format pdf, amb la possibilitat també de fer particel.les.
Per accedir a l'aplicació ens hem de registrar al lloc www.noteflight.com. Allà, ens demanaran una direcció de correu electrònic i una contrasenya. Una vegada registrats ja podrem accedir a l'edició de partitures a on posa "nova partitura".
La forma d'escriure música serà molt intuïtiva i de fàcil maneig.

Aquestes dues eines de la web 2.0 són ideals per a realitzar unitats didàctiques enfocades a treballar l'audició, fomentant en l'alumne l'hàbit d'escoltar música i desenvolupar una correcta escriptura musical.
A més, amb aquestes eines els alumnes poden interaccionar entre ells, compartint partitures o recomanant obres determinades per a escoltar.
Per exemple, spotify ens permet el seu ús a les xarxes socials com per exemple facebook. D'aquesta forma es mostrarà al nostre mur el que estam escoltant amb la possibilitat de veure també el que estan escoltant els nostres contactes i saber així els gustos musicals dels altres. 


1 comentari: